Dwujęzyczność
Zdolność uczenia się języków jest wysoka w nauczaniu wczesnoszkolnym.
Nigdy potem człowiek nie ma takiej łatwości uczenia się języków obcych.
Szkoła Montessori-Schule Włocławek stosuje metodę polegającą na zintegrowaniu kształcenia przedmiotowo-językowego, czyli wykorzystaniu drugiego języka do nauki i nauczania zarówno przedmiotu, jak i samego języka.
Jesteśmy w pełni świadomi, że dzieci w wieku 6–10 lat dopiero rozpoczynają przygodę z językiem niemieckim lub ich kompetencje w zakresie posługiwania się językiem niemieckim nie są jeszcze na tyle rozwinięte, aby możliwe było prowadzenie edukacji wczesnoszkolnej wyłącznie w tym języku.
Jest to stopniowy proces, który w miarę dorastania dzieci i doskonalenia języka niemieckiego sprawia, że coraz obszerniejsze partie materiału mogą być realizowane początkowo tylko częściowo po polsku i niemiecku, zaś docelowo w większości po niemiecku.
Pierwszy etap edukacji dwujęzycznej to intensywne osłuchiwanie się z językiem niemieckim i tzw. „okres ciszy”. W dalszej nauce dzieci nadal będą intensywnie słuchały, a na kolejnym etapie zaczną powoli mówić: na początku pojedyncze słówka, potem całe zdania – tak, jak to się dzieje w wypadku języka ojczystego. Ten moment jest bardzo indywidualny – nieliczne dzieci próbują mówić niemal od samego początku (często najpierw raczej do siebie, potem do innych), zdecydowanej większości zajmuje to jednak znacznie więcej czasu, ale z pewnością taki moment nadchodzi. Warunkiem jest stały, intensywny kontakt z językiem, który zapewnia edukacja dwujęzyczna.
Naszym celem jest nie tylko sprawić, by dziecko zrozumiało, a tym bardziej nie jest to, aby zmuszać je do zapamiętywania, ale aby tak dotknąć jego wyobraźni, by do głębi zarazić je entuzjazmem.
Maria Montessori
Naszym celem jest nie tylko sprawić, by dziecko zrozumiało, a tym bardziej nie jest to, aby zmuszać je do zapamiętywania, ale aby tak dotknąć jego wyobraźni, by do głębi zarazić je entuzjazmem.
Maria Montessori
Zainteresowanych prosimy o kontakt telefoniczny
729 767 869